Garantie

Garantietermijn fietsen

1. 10 jaar garantie op frame en voorvork

Bij normale behandeling, normaal gebruik en regulier onderhoud van de fiets, heeft u tot 10 jaar garantie op materiaal- en constructiefouten van het frame en de vaste voorvork. Voor een verende voorvork geldt een garantietermijn van 1 tot 3 jaar. Slijtage valt uiteraard buiten de garantie.

2. 5 jaar garantie op lakwerk en roesten van binnenuit

Bij normale behandeling, normaal gebruik en regulier onderhoud geldt een garantietermijn tot 5 jaar op lakwerk en roesten van binnenuit. Slijtage valt uiteraard buiten de garantie. 

3. 2 jaar garantie op alle onderdelen behalve de banden

Bij normale behandeling, normaal gebruik en regulier onderhoud geldt een garantietermijn tot 2 jaar op materiaal- en constructiefouten. Op onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn, zoals bijvoorbeeld banden, zadel, ketting, kettingbladen, achtertandwielen, kabels, pedalen en remblokken, wordt geen garantie gegeven tenzij er sprake is van constructie- en/of materiaalfouten.

Overige producten en accessoires

Wij hanteren voor overige producten en accessoires een garantietermijn van 2 jaar. 

Voorwaarden garantie

De bovengenoemde bepalingen gelden uitsluitend voor de eerste eigenaar. De fabrikant beoordeelt uiteindelijk of de reparatie onder garantie door ons gedaan kan worden.

U kunt bij iedere (merk)dealer terecht voor het laten uitvoeren van een reparatie onder garantie. Echter, daar worden nogal eens kosten voor in rekening gebracht. Wij vergoeden deze kosten van derden niet. 

Regulier onderhoud - eerste servicebeurt

Het is zeer belangrijk om drie maanden na aankoop of na de eerste 500 km een eerste servicebeurt te laten verrichten, zo voorkomt u vroegtijdige slijtage. Dit onderhoud komt de duurzaamheid van de fiets ten goede. Het goed en tijdig uitvoeren van onderhoudsbeurten is eveneens een voorwaarde voor het behouden van de garantie die op uw fiets van toepassing is.

Het verschil tussen (regulier) onderhoud en garantie

Iedere fiets en met namen een elektrische fiets heeft regulier onderhoud nodig en een defect valt dus ook niet per definitie onder de garantie. U kunt dit onderhoud gewoon bij uw lokale fietsenmaker (bij voorkeur een officiële dealer) op eigen kosten, laten uitvoeren. Mocht er dan toch iets aan het licht komen dat onder de garantie valt, dan kun je uiteraard contact met ons opnemen.

Op welke wijze kunt u aanspraak maken op uw garantie?

Stuur ons een e-mail met een foto van het desbetreffende defecte onderdeel, uw bestelnummer én het framenummer van de fiets. Op deze manier kunnen wij beoordelen of u recht heeft op garantie. Mocht het redelijkerwijs niet mogelijk zijn om het defect te beoordelen zonder dat wij de fiets in 'levende' lijve kunnen aanschouwen, dan zal de fiets op locatie beoordeeld moeten worden.